Felvidéki Napló

Felvidéki Napló

Felvidéki Napló

A Felvidéket már kilóra megvette Orbán!

2017. július 25. - Kemény Zsolt

Mire ezeknek a soroknak a megírásáig jutottam, már rég túl voltunk a Felvidéken szárnyátnyitogató NER első bűnein. A Kétnyelvű Dél-Szlovákia, a Szlovákiai Magyarok Kerekasztala és úgy általában a szlovákiai magyar értelmiség, általános magyar ügyekben csendes és/vagy béna kacsa, mert ha nem foglalkoznak azzal amihez „nincs közük” (CEU, Népszabadság, FIDESZ korrupció) akkor van esélyük tevékenykedni, másképp ellenséggé válnak.

A „nemzeti együvé tartozás témája”, - ez alatt értsd, minden olyan ügy, ami érinti a teljes magyar közösséget mert meg kell, hogy érintse, mert foglalkoznia kéne vele - három nagy vélemény csoportra osztja a felvidéket.

A „hallgatók” nyíltan nem szálnak szembe, semmikor nem emelik fel szavukat, úgy általában maradnak a privát facebook posztolgatás szintjén. Ők a szlovákiai tudományos értelmiség legjavát adók széles csoportja is egyben, helyzetük kiszolgáltatott, hiszen tevékenységük szlovák és magyarországi közpénzből van finanszírozva. Legtöbben azért nem szólnak mert tudják aki hangos lesz az fekete listás lesz. Közöttük bújnak meg az Új Szó egykori publicistái mint Mózes Szabolcs, vagy régi „kerekasztalosok” is, így a tudományos világba és oktatásba menekülve.

Viszont nélkülük, ellenvélemény nélkül, a FIDESZes kormánypropaganda szabadon áramolhat. A szlovák szélsőségesek ellen alkalmazott agyonhallgatás már bizonyította, ha egy problémát nem tematizál a közbeszéd az a fejünkre nőhet.

A második nagy csoportot a haszonélvezők, a határon átívelő magyar kapcsolatok nagy huszárai alkotják. Ők már belekerültek egy körforgásba: ha szembe mennek a rendszerrel, bukott eddigi munkájuk, így marad az együttműködés. Akár hogy is van, ők élvezik a NER támogatását, mint a kerekasztal jelenlegi elnöke Tokár Géza, vagy a nevében független Orosz Örs. Soha nem lesznek hangadók és soha nem lesznek Fidesz ellenes szervezkedők. Megfogta őket a függés és önmaguknak is bemagyarázzák, Orbán Viktor rendszere nem annyira romlott, mint ahogy lefestik.

A végére maradtak a „kollaboránsok”. Nem érdekli őket a korrupció, a rasszista, soviniszta uszítás. Őket csak a magyar ügy érdekli, mindegy milyen áron. Behajolni Viktornak egyszerű és valljuk be kifizetődő. Az idősebb generáció inkább csak támogató és cselekvő. A fiatalok viszont építik a FIDESZ rendszerét, a FIDESZ módszereivel, a FIDESZ pénzén. Élharcosuk Gubík László, a pszeudomártír, vagy az MKP új elnöke és üdvöskéje Menyhárt József, vagy a szlovmagy média feketebáránya Király Zsolt.

De ki marad ellenzékben? Ennél a pontnál érthetjük meg miért is van az, hogy a politikailag aktív szlovákiai magyarok egyharmada, az MKP-t támogatja. Mert elhiszik, hogy csak is EGY párt képes a szlovákiai magyar ügyet előre vinni. Mert a felvidéki közösség megszokta az egypártrendszer kényelmes világát, ahol nem kell gondolkodni, latolgatni. Másrészt a fogyatkozó magyar közösség képtelen „eltartani” több pártot, az amúgy 8-10%-os szavazati erőnk így szétaprózódik.

A MOST-HÍD, az MKP-s skizma után kalandor politikába fogott. Létrejöttét az a belharc okozta, ami nem szólt másról, mint ingatlanokról (lásd a Selye János Egyetem kollégiuma, vagy az R7 tervezett autópálya nyomvonalán levő területek) és pénzről. A pártban maradt MKP-sok így is győztek. A MOST így jobb híján a nevén nevezhető rossz.

Erdélyhez hasonlóan a Felvidéki magyarok is a megfizetett, szavazógép szerepét kapták, egy mozgósítható elhülyített tömeggé váltunk. De mi lesz ha Orbán rendszere kelet-Európára rontást hoz, ha a demokrácia elleni aknamunkája valamilyen katasztrófát okoz? Ezek a szavazók, ezek a hű pártkatonák majd képesek lesznek elszámolni lelkiismeretükkel?

A bejegyzés trackback címe:

https://felvidekinaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr7812689881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.25. 17:33:12

A külhoniakat csak a szavazat maximalizálás miatt veszi számba Orbán, kábítva őket a nemzeti szöveggel. Itthon már jól tudja mindenki, hogy a nemzeti szót ledegradálták az ordas nagy lopásokra és a fidesz szimpatizánsokra.

Csenger Ferenc 2017.07.25. 18:40:05

Azért maradt még független médium: patria.rtvs.sk

morph on deer 2017.07.25. 19:52:30

"Ezek a szavazók, ezek a hű pártkatonák majd képesek lesznek elszámolni lelkiismeretükkel?"

Ó hogyne!
Nem lesz semmi problémájuk a lelkiismerükkel akkor sem.
Hiszen már ma is lehetne, de lám, semmi problémájuk sincs az orbáni pszeudo-náci politika istenítésével..!
Fog ez menni később is.

Budapest a kutyaszar városa 2017.07.25. 20:32:58

Agyarország menthetetlenül sodródik a mocsárba, meg is érdemli. A csehek, szlovákok nem ilyen önsorsrontók, ők még időben kiugranak és a fejlődést választják.

Vincenzo6 2017.07.25. 22:45:54

Orbán, mint rasszista, soviniszta? Még az is jobb lenne, mert akkor legalább lennének elvei. Nem jók, helyesek, szépek, de elvek. Most meg csak lopás van.

Fehérlapos 2017.07.25. 22:54:13

Na és hány felvidéki fog szavazni? Száz? Kétszáz?

Bikkfanfutyulo 2017.07.26. 00:08:24

@Fehérlapos: Téged csak ez zavar az egészben? - Akik büszkék voltak a magyarságukra, lassan hányingert kapnak, ha csak szóba kerül Mo. A Fidesz sajnos mindenhol megtalálja azt a 20-as IQ alatti, de legalább kapzsi és erőszakos réteget, akik gátlástalanul végrehajtják a legaljasabb utasításokat is, és emiatt képesek emberek a saját érdekeik ellen szavazni, vagy erre rávenni másokat.

n3spr3ss0 2017.07.26. 08:13:58

A facebookon a névrokonság miatt leveleztem ottani magyarokkal, de olyan buták,sötétek, elmaradottak, hogy ezt beszüntettem.

Fehérlapos 2017.07.26. 08:21:47

@Bikkfanfutyulo: Megnyugodhatsz, én is hányok a Fidesztől!

Fehérlapos 2017.07.26. 08:24:41

@n3spr3ss0: Aha, tehát pár facebookos levélváltás alapján alkotst véleményt egy egész közösségről.

röf 2017.07.26. 08:40:33

"Ezek a szavazók, ezek a hű pártkatonák majd képesek lesznek elszámolni lelkiismeretükkel?"
"Ó hogyne!
Nem lesz semmi problémájuk a lelkiismerükkel akkor sem.
Hiszen már ma is lehetne, de lám, semmi problémájuk sincs az orbáni pszeudo-náci politika istenítésével..!"
"Agyarország menthetetlenül sodródik a mocsárba, meg is érdemli. "
Már csak ez a sivár szöveg maradt?
Azért ennyire ne keseredjetek el, és főleg nem kéne -program és támogatottság hiányában- jó szokás szerint már megint áttérni a nácizás, birkázás mezejére.
Az csak a tehetetlen düh és vagdalkozás megnyilvánulási formája, azzal túl sok támogatót nem szereztek.

VaradiJanos 2017.07.26. 09:02:49

@n3spr3ss0: a lapostetű is ezt gondolja az emberről, te senkiházi

VaradiJanos 2017.07.26. 09:03:52

@Bikkfanfutyulo: még szerencse, hogy te és a rühes anyádék sosem voltak magyarok

gmihaly621 2017.07.26. 09:48:51

Azokat a (cseh)szlovákiai magyarokat, akiket, úgymond, nem vett meg kilóra OV., még a "régi iskolán" nevelkedtek, amikor az elvtársak a sok kétoldalú titkos egyezmény béklyójában vergődve még letojni sem tudták szegényeket, ezért némi kis kényszerlojalitás is jellemző volt rájuk az utódállamuk iránt. Ezek az "újak" ezt megúszták, "tiszták" maradtak, ez a petty nincs rajtuk.

Nyomortelepy 2017.07.26. 09:57:17

"De mi lesz ha Orbán rendszere kelet-Európára rontást hoz,"

Mért csak Kelet-Európára? Hiszen az egész világra, de még a Galaxisra is azt hozza! Nélküle a fekete lyuk is fehér dákó lehetne, mi pedig erős bástya a liberalizmus felhővárában

to:rppapa 2017.07.26. 10:00:50

Még szerencse, hogy a seggnyalók megint megmondják, ki a magyar és ki nem. Amíg ilyenek határozzák meg a politikát, addig legszívesebben le is tagadnám hogy én is magyar vagyok.

legális 2017.07.26. 10:22:29

Az utóbbi két évtized határon túli magyarokkal foglalkozó politikájában azért több, mint árnyalatnyi különbség volt a bal és jobb oldali kormányok között. Ezt nevezitek kilóra megvételnek?
A felvidéki "ellenzék" ugyan miben reménykedik, hisz? Miből gondolja, hogy a többség a rossz? Talán azért, mert úgy működnek, mint az itthoni ellenzék. Ami nem az övék (vélemény, hatalom, vagyon), az mind rossz helyen van. Akinek más a véleménye az hazug csaló, aki hatalmat, vagy legalább támogatást kap az anyaországtól, az hallgató, haszonélvező vagy kollaboráns.
És akkor az ellenzék, majd ha az itthoni ellenzék nyer, támogatást fog kapni (fog?) és akkor ők nem lesznek haszonélvezők, meg kollaboránsok? Mérce?

HgGina 2017.07.26. 10:54:57

A felvidéki magyar politikusok éppen olyan szánalmasok, mint az anyaországiak. Csak talán kevésbé látszik rajtuk.

nookedli 2017.07.26. 11:06:54

Simon Peresz a palesztinától ellopott izraeli területek korábbi elnöke megmondta, hogy felvásárolják közép európát. Most ez folyik. Meddig tart orbánéknak átjátszani netánnyáúnak a magyar földeket és az elcsatolt országrészeket? Pénz kérdése. Az meg van a zsidóknak!

Attilajukkaja 2017.07.26. 11:15:18

Elkeserítő, ami K-Európában zajlik. Egyszerűen nem voltunk felkészülve a valódi demokrácia betörésére és nem is tudtunk élni ennek a lehetőségével.
Eszembe jut, amikor a Kádár korszakban segíteni akartak néhány nagyon szegény cigány családon és a putrikból beköltöztették őket kicsi, de összkomfortos lakásokba. Ahelyett, hogy bebútorozták volna ezeket, a cigányok feldarabolták a beépített szekrényeket és felszedték a parkettát, majd a lakás közepén tüzet raktak belőle és ezzel fűtöttek. Amikor elfogyott, továbbálltak. Kulturálisan, agyilag és sehogy sem voltak felkészülve egy modernebb életvitelre.
Félek, ha Orbánék már felélnek minden EU-s pénzt, megpróbálják kivezetni belőle az országot. Reménykedjünk benne, hogy legalább a csehek és a szlovákok okosabbak lesznek ennél!

Zsoltbacsi 2017.07.26. 11:22:04

@Attilajukkaja:

Bocs, de nem unod még ezt a dumát? 2010 óta ezt lökitek. Biztos nem emlékszel, de a csótány a 2014es elbukott választás éjszakáján a színpadon 10000 százalékra mondta, hogy MÉG EBBEN A CiKLUSBAN kilépünk az unióból. Sőt, biztos azt is elfelejtetted, hogy az előrehozott választást is "beígérte"....

További jó bérrettegést...

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.07.26. 11:48:59

Azért bírom azt a magabiztosságot, amivel a ballibek lehülyézik, az Erdélyi magyarok, felvidékiek, és itthoniak többségét csak mert jobban rühellik az elkúró ballibeket, mint Orbánt, és a Fideszt.

Szerencsére a lehülyézett többség, nem fog azért változtatni a véleményét, mert egy huszadrangú Gyurcsány csicska fikázza őket.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.26. 11:51:12

@Attilajukkaja:

S ki akar úgynevezett valódi demokráciát? Senki. Nme áll érdekünkben.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.07.26. 11:51:17

@Zsoltbacsi:

A bérrettegés a ballibek lételeme.
Gyakorlatilag 1990 óta rendszerváltástól kezdve azok a komcsik aggódtak és aggódnak a demokráciáért, folyamatosan, akik a diktatúrát fenntartották.
Persze csak ha ellenzékben voltak. A szemkilövetés, rabló privatizáció, elkúrás, stb... az nem demokrácia ellees bűntett szerintük, amit elkövettek.

Röhejesek.

Attilajukkaja 2017.07.26. 12:09:35

@Zsoltbacsi:
@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:
@Ballib cenzúrázók réme 25:
Sajnálom, hogy nektek ennyire fáj az igazság. Nekem is, ... csak én kihagyom a másikra való mutogatást.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.07.26. 12:27:41

@Attilajukkaja:

Az gondolom nem tűnt fel, hogy az egész poszt a-tól, z-ig, a másikra való mutogatás, a végén egy nyomatékosító hülyézéssel.

Attilajukkaja 2017.07.26. 12:29:58

@Ballib cenzúrázók réme 25:
A te hozzászólásodból rájöttem, hogy nem is tudsz másban gondolkodni. :o(

Sexual Harassment Panda 2017.07.26. 12:55:55

@Attilajukkaja: jujujuj!
"Kivezetnek" minket az Eu-ból?
És mégis hogyan?

Attilajukkaja 2017.07.26. 13:03:01

@Sexual Harassment Panda:
"És mégis hogyan?"
Egyszerűen. Ha elfogy a pénz, megszavaztatják a "néppel".

Sexual Harassment Panda 2017.07.26. 13:10:51

@Attilajukkaja: hogyan veszi rá a bépet hogy az ő szájaíze szerint szavazzanak??
Ne viccelj már.

Attilajukkaja 2017.07.26. 13:23:40

@Sexual Harassment Panda:
"hogyan veszi rá a bépet hogy az ő szájaíze szerint szavazzanak??"
A bép ugyan nem fog az ő szájíze szerint szavazni, de Orbán azt simán kihozza 98%-ra. Ebben már van gyakorlata.

Sexual Harassment Panda 2017.07.26. 13:27:49

@Attilajukkaja: aha.
Szóval sehogy.
Erre akartam kilyukadni.
Rettegj tovább, balfasz

Mérnork 2017.07.26. 13:32:25

A balfékek, akiknek anno a külhoni magyarok csak "23 millió román" szintjén jelentek meg, azok most sírnak, hogy le se xarják őket a külhoniak. Ez van eftársak ezt (is) sikerült jól elkúrni... ;-)))

Sexual Harassment Panda 2017.07.26. 13:41:12

@Mérnork: pontosan.
Természetesen a népszavazás a "23milliò románról" az nem volt gyűlöletkeltő

Ballib Cenzúrázók Réme 26 2017.07.26. 13:43:07

@Attilajukkaja:

Felébredtél te Soros bérenc? Mégis mit gondolsz csak viccből harcol Orbán Viktor az EU ellen, hogy aztán továbbra is csak egy gyarmatország maradjunk, ahol a nyugatiak kizsákmányolják a magyarokat, a profitot meg kiviszik maguknak? Most jössz rá hogy Orbán Viktorral végre ki fogunk lépni ebből a liberális fertő EU-ból? Hát már 20 éve erről beszél!

Van élet az EU-n kívül, ez kell a magyaroknak, nem pedig a Soros által irányított EU. Most ősszel le lesz verve a fegyveres ellenforradalmatok Orbán Viktor országa ellen, 2018-ban jön az újabb kétharmados győzelem és utána aztán nincs továb késlekedés ebben a migri simigató, a fehér faj kihalására játszó EU-ban, mint kilépni belőle.
Orbán Viktor minden nap előkészíti erre a népét. a nemzeti konzultációk szerint ehhez már most is 98%-os támogatottsága van, sőt egyre többen követelik Orbán Viktortól hogy mihamarabb léptesse ki az országot.
És mivel Orbán Viktor a magyar emberekért kormányoz, ezért teljesíteni is fogja a kérésüket.

SOHA TÖBBET MSZP-T AKIK BENNMARADNÁNAK AZ EU-BAN!

Sexual Harassment Panda 2017.07.26. 13:48:49

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: ööö..
Izé...az eu-tagság támogatottsága Magyarországon 70%

Attilajukkaja 2017.07.26. 13:53:32

@Sexual Harassment Panda:
"Rettegj tovább, balfasz"
Hogyan mondtad???????

Attilajukkaja 2017.07.26. 13:59:38

@Ballib Cenzúrázók Réme 26:
"Felébredtél te Soros bérenc? "
:o))))
Nem bánnám, ha Soros fizetne ezért. Akkor már nagyon gazdag lennék! :o)

"Mégis mit gondolsz csak viccből harcol Orbán Viktor az EU ellen"
Nem, dehogy viccből, hanem hatalomvágyból és ostobaságból. És mert nem lát túl azon, hogy gazdaggá tegye a szorosabb és szélesebb családját.

" Most jössz rá hogy Orbán Viktorral végre ki fogunk lépni ebből a liberális fertő EU-ból? Hát már 20 éve erről beszél! "
Nem most jöttem rá. Egyáltalán nem, de addig nem meri megtenni, amíg az EU tejel neki. Nincs annyi vér a puculinkájában.

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.07.26. 14:47:08

@Attilajukkaja:

Nem kis büszkeséggel kijelntehetem, hogy legalább 3 ballib nickhamisító összesen 8 hamis nicket csinált ehhez hasonlót.

"@Ballib Cenzúrázók Réme 26" az egyikük.

Jó tudni hogy ennyire zavarom a ballibeket. :DD

sőőtnagyonis 2017.07.26. 14:56:08

Elválik a szar a húgytól óta tudjuk, kik adják a felvidéki politika krémjét.
Azóta csak legyintek rájuk.

Aston Kanál 2017.07.26. 14:57:19

@Zsoltbacsi: az hulyeseg volt. Nyilvan senki sem gondolja komolyan, hogy a zorban kilep, amig az EU tolja ide a lovet, amit jol el lehet lopni...

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: meseld mar el, hogy akkor mi all a mi(!) erdekunkben?

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: a profitot kiviszik magukkal? Mar elnezest, de ok fektetik be a rengeteg lovet. Az ovek. Ugyanakkor igazad is van, itt kellene befektetni az itt termelt penz egy reszet legalabb. Es akkor megerkeztunk oda, hogy kinek a hibaja, hogy ezt megteszik, megtehetik? Nem aze esetleg, aki hagyja nekik?Aki a szabalyokat, torvenyeket hozza? Aki allami szinten alairja a szerzodeseket? Ha eleve kotelezve lennenek ra, mindjart nem lenne olyan egyszeru kivinni a profitot, te gyoker. Lass messzebb az orrodnal. Mindenki penzert dolgozik, fektet be, senki sem fogja jofejsegbol otthagyni masnak.

Es igen, van elet az EU-n kivul is, pl. lehet menni Kazahsztanba, azok nagy haverok, nem? Ugye nem gondolod te sem komolyan, hogy itt ugralna az USA szabadkereskedelmi szerzodessel a kezeben kilepesunk masnapjan. Foleg ugy nem, hogy moszkva puszipajtasai vagyunk.

Orban Viktor orszaga? Ez egy ember maganterulete? Azt hittem a magyaroke...

A nemzeti konzultacio meg egy oriasi penzkidobas, kisfiam. 98%-os tamogatottsag, az...Mennyien is kuldtek vissza? Kb. 1653000-en? Az a teljes lakossag hony szazaleka? Ugy 17? Es ennek a 98%-a? Az a teljes lakossagra levetitve ugy 16%-os tamogatottsag, mert az osszes tobbi annyira leszarja az egeszet, hogy meg vissza sem kuldte. Es menniybe kerult? Nyo-ha-ti-ha-masfel milliardba (remelem mindenki emlekszik a Macskafogora). Ragyogo . Biztos ugy gondoltak, hogy pl. az egeszsegugy annyira fasza allapotban van, hogy inkabb elkonzultaljak ezt a kis ebedpenzt.

A kilepes miatt meg nem kell aggodnod: addig bent maradunk, amig az EU nyomat evente ellophato 4 milliardot. Euroban. Mert kemenyek vagynunk, de tetszik vagy nem, ez bizony meg nekunk is sok penz. A masik lehetoseg, hogy kirugnak minket a zorban sok faszsaga miatt. Es szerintem erre jatszik, mert akkor me gazt is el lehet jatszani a sertodotteti, hogy a csunya gonosz EU kirugott...

Az egesz pikanteriaja az, hogy van a zorbannak bor a pofajan az EU-tol kapott penzt EU-ellenes kampanyra kolteni.

Fehérlapos 2017.07.26. 14:59:37

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: "Köszönöm" minden szerencsétlen határon túli nevében, hogy Orbán és rajongói ismét visszahozzák a határ-ellenőrzést, vámvizsgálatot, sorakozást a határokra! Sokkal izgalmas lesz így utazni, hogy vajon milyen idióta vámosra akadunk, aki majd jól megszívat, mint régen.
Na de komolyra fordítva: ez a nemzetárulás!

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.07.26. 15:04:51

@Fehérlapos:

Tudtommal sorok az osztrák határon vannak, amit az osztrákok okoznak.

A déli határnál, és nálunk csak annyi változás történt, hogy a napi több ezer muszlim bevándorló nem tud a Keletinél szobrozni, mint ahogyan előtte tették.

De tudom a ballibek emlékezet hivatalból rövid.

Attilajukkaja 2017.07.26. 15:08:09

@Ballib cenzúrázók réme 25:
"Nem kis büszkeséggel kijelntehetem, hogy legalább 3 ballib nickhamisító összesen 8 hamis nicket csinált ehhez hasonlót."
Egy ideje már rájöttem. :o)

@Fehérlapos:
" Orbán és rajongói ismét visszahozzák a határ-ellenőrzést, vámvizsgálatot, sorakozást a határokra"
Melyik határról beszélünk?

Nyomortelepy 2017.07.26. 15:34:58

@Ballib Cenzúrázók Réme 26:
Naívak vagytok, nem is sejtitek mire akar kijukkadni Orbán. Atomot akar dobni jövőre mindenkire, ehhez kell neki a Paks2. Hogy legyen hozzá elég atom

Aston Kanál 2017.07.26. 15:49:03

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: a ketto nem zarja ki egymast. Es politikai erdeket allitasz szembe gazdasagi erdekkel. Egy nem kommunista rendszernek is erdeke, hogy ne vonjak el a penzet. A mi esetunkben raadasul ennek a penznek egy szabad szemmel is jol lathato reszet a nyugat hozza be befektetes formajaban. Ebbol aztan profit lesz, ami ugye kie?
Es mint azt leirtam tanult kollegadnak, aktivan segedkezunk mi abban az elvonasban azzal, hogy vastagon lehetove tesszuk.

Aston Kanál 2017.07.26. 15:51:29

@Aston Kanál: faszsagot irtam: nem demokrata rendszer :). Munka kozben figyelni kell, hogy ne jojjon a fonok :)

Void Bunkoid 2017.07.26. 15:54:29

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: tudom, hogy hülye kérdés, de milyen "pénzünket"?

Amikor valaki kívülről ide befektet, akkor legnagyobbrészt az _ő_ pénzét költi el kiépítésre, fejlesztésre, akármire, ezzel csinál egy valag munkahelyet, ki is fizeti a dolgozót, a hasznot meg persze hogy magának fölözi le. Te is ezt tennéd, ha nyitnál a sarkon egy kisboltot, és felvennél három eladót két műszakban, ha véletlenül beüt valami extraprofit (mittomén, arra járó tüntetők megveszik az összes sört), tuti nem az lesz, hogy mindet odaadod a három eladónak, hanem lóf*szt, szépen megkapják a kis fizetésüket, a többit meg benyeled :) a te boltod, a te hasznod, nem a pénztáros Jucikáé.

Ezzel a látásmóddal pont úgy viselkedsz, mint a céges autókat sajátnak tekintő alkalmazottak...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.26. 16:03:02

@Aston Kanál:

Csökkenteni kell drasztikusan a külföldi tulajdonarányt.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.26. 16:11:48

@Void Bunkoid:

Te hogyan szoktál, amikor éhes vagy: eszel vagy nézed ahogy eszik a szomszédod?

Aston Kanál 2017.07.26. 16:13:59

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: es ezt hogyan kivanod elerni a jelenlegi gazdassgi fenntarthatosag teljes osszeomlasa nelkul? Ha toket vonsz ki, azt potolni kell valahonnan. Erre egy mod a Simicska- vagy Meszaros-fele, egy bizonyos erdekcsoporthoz tartozo tokesreteg letrehozasa, felhizlalasa es fuggove tetele. Ezzel az a baj, hogy az a penz, ami hozzajuk kerul, az tolem, toled vonodik el. Az jobb? Vagy mas kulfoldi tolet vonnal be?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.26. 16:41:11

@Aston Kanál:

A kisebbik rossz a nemzeti tőke, ezt építi ki a Fidesz jelenleg. Ez csökkenti a profitlopást. A végcél persze az, hogy a kulcságazatok állami tulajdonba kerüljenek.

pottompanna 2017.07.26. 17:27:54

Kár, hogy a felvidékiek nem lehetnek kettős állampolgárok. Ha felveszik a magyart és szavaznak, akkor bukják a szlovákot. Innentől kezdve olyan ez a cikk, mint amikor a skizofrén nekilát valaminek.

jogaszvilag.hu/rovatok/szakma/folyik-tovabb-a-jogvita-a-felvideki-jogfosztottak-ugyeben

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.26. 17:57:02

@Ballib Cenzúrázók Réme 26: te aztán nagyon súlyosan egy alternativ valóságban élsz.

Void Bunkoid 2017.07.26. 18:04:28

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: ennek a példának semmi köze nincs a külföldi befektetéshez. Leginkább talán istállózó tejtermeléshez lehetne hasonlítani :) te befektetsz (azaz veszel traktort, kimégy kaszálni, hazahozod, szárítod, etcetera), megeteted a bocival, aztán elveszed a tejét.

Lényegében te is jól jársz, mert van finom tejcsi, meg a tehén is, mert nem kell egész nap kint tekeregni a réten, hanem házhoz hozzák a kaját, és jóllakik.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.26. 18:08:00

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: a nemzeti tőke alatt ugye azt érted, hogy minden a fidesz haveroké lesz, igaz?
Hát kösz, abból nem kérünk.

Aston Kanál 2017.07.26. 19:03:07

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: itt egy otlet: mi lenne, ha nem kisebbik rosszban gondolkodnank? Nem a kulfoldi toke a baj, hanem a kontroll hianya. Ha teged magyar nagytokes lop meg, orulsz, ha kulfoldi, akkor nem?
Egyebkent minden amit leirtal a kommunizmus restauralasanak jellemvonasai. Ha minden a cimbik kezeben van, akkor mindegy, hogy fidesz vagy mszp vagy mszmp a gyerek neve.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.27. 06:45:06

@Void Bunkoid:

Igen, ez a rendszerváltás téves logikája: odaadni mindent a nyugatnak, ők meg majd hálából megsimogatják a buksinkat.

Mára a hülye is látja: ez a modell NEM működik.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.27. 06:47:23

@Orbán Hazaáruló Viktor:

Pedig ez az egyetlen lehetőségünk. Egyébként az se gond, ha a nemzeti tőkések között vannak ballibek, ezt aláhúzom., Azaz itt nem pártérdekekről van szó, hanem a tőke nemzeti jellegéről.

Ha ide költözik egy nigériaii tőkés, p is nemzeti tőkés lehet. Azaz még magyharnak se kell lenni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.27. 06:50:45

@Aston Kanál:

"itt egy otlet: mi lenne, ha nem kisebbik rosszban gondolkodnank?"

A politika a lehetőségek művészete. Lehetnek nagy célok, de a politika nem ezekre törekszik, ha ezek esélytelenek, hanem minimaizálja a károkat.

"Nem a kulfoldi toke a baj, hanem a kontroll hianya."

Van kontroll most is. Mi vele a gond? Semmi. A szabályok lehetővé teszik az ország lerablását, ez a liberális rend. Mit kellene még kontrollálni.

"Ha teged magyar nagytokes lop meg, orulsz, ha kulfoldi, akkor nem?"

Így igaz, mivel az előbbi kisebb rossz.

"Egyebkent minden amit leirtal a kommunizmus restauralasanak jellemvonasai."

A kommunizmus megbukott, nincs miért visszaállítani.

"Ha minden a cimbik kezeben van, akkor mindegy, hogy fidesz vagy mszp vagy mszmp a gyerek neve."

Mint mondtam, ez nem az ideális állapot, csak a kisebbik rossz.

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.27. 09:13:57

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: A külföldiek nem tudnak gátlástalanul lopni, om a törvényeket betartják. A fidesz gatlastalanul lop. Az ugyeszseg is a zsebükbek. A torveny nem véd meg tőlük. Ha a külföldi kiviszi a profitot, tegye, de azért ad is valamit. A fidesz meg soman ellopja a nemzeto vagyont es arra használja hogy tovább működtesse a maffia államot. Ez pedig csak a pereputtyának jó. Ez a valóság, nem ami a plakátokon van.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.27. 09:32:38

@Orbán Hazaáruló Viktor:

Az alapkérdést nézd: ha egy terület által megtermelt haszon nem az illető területet gazdagítja, az a terület SOSE fog kiemelkedni. Ez az alapkérdés, s nem az hogy ki mennyit lop, mert az tizedrangú ügy.

Attilajukkaja 2017.07.27. 10:39:43

@Orbán Hazaáruló Viktor:
" A külföldiek nem tudnak gátlástalanul lopni, om a törvényeket betartják. A fidesz gatlastalanul lop."
És az sem elhanyagolható tény, hogy a "külföldiek" vissza is forgatnak a profitból rendszeres karbantartásra és innovációra, amit ez a kormány nem tesz meg. Államosít cégeket, iskolákat, kórházakat, aztán hagyja őket lerohadni. A magáncégek nem azért teszik azt amit, mert annyira jó fejek, hanem mert picit tovább látnak az orruk hegyénél. Nem csak a szűkebb vagy tágabb családjuk meggazdagodása és a nemzet megmentése (hi-hi!) lebeg a szemük előtt, hanem a működés fenntarthatósága és fejlesztése is. Ez az, ami Orbán szürkeállományáig még nem jutott el.
Szürkeállomány: www.eletestudomany.hu/uploads/1414/Bajomi_Balint_2012_0101_teljes.jpg

Orbán Hazaáruló Viktor 2017.07.27. 16:38:34

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: Na pont ezért lop a kormány is, mert nekik a profit nem elég. Közgazdaságilag is baromság amit írsz, pláne etikailak.

Attilajukkaja 2017.07.27. 18:48:57

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:
"A kormánynak sajnos nincs profitja. Ez a baj."
Az államkasszának nincs profitja, csak a kormánytagoknak. Ez a baromi nagy baj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.27. 20:28:04

@Attilajukkaja:

Értelek. A fikkéres korrupció baj, a nagy lopás nem az.
süti beállítások módosítása